abha
ksa
riad biblioteca
jeddah
jeddah2
al-ula

ARÀBIA SAUDITA, EL REGNE FANTÀSTIC

Amb aquest viatge amb grup podreu descobrir un dels regnes més secrets pels viatgers occidentals, l’Aràbia Saudita, bressol de l’islam.

Imbuïda en un lent però decidit procés d’obertura i reforma, comença a rebre viatgers de tot el món que, amb una ment oberta, volen descobrir què s’amaga darrera del seu simbolisme. Els records de Lawrence d’Aràbia al llarg del ferrocarril de Hiyaz, les cases de Jiddah o la fascinant Riad. Els temples esculpits a la roca de Madain Saleh i les seves 131 tombes, que poc tenen a envejar a la Petra. La regió muntanyosa d’Asir, amb pobles i misteris que us esperen. Les ruïnes de Diriyah, de gran importància històrica i política. Palaus que us portaran al passat i a lo exòtic.

9 dies apassionants amanits amb l’hospitalitat que caracteritza a la població local, que malgrat les moltes diferències que separen els nostres països i cultures, us poden fer deixar enrere alguns dels prejudicis que la distància i el desconeixement provoquen.

Itinerari

DIA 1

ARRIBADA A JIDDAH

Arribada a Jiddah. Benvinguda, assistència i trasllat a l’hotel. Allotjament a un hotel de Jiddah.
DIA 1
DIA 2

JIDDAH

Visita d’antigues cases otomanes, construïdes amb corall i reforçades amb fusta. La més bonica i coneguda es la casa Nasif, construïda durant els anys 1950 per la família Nasif, una de les famílies de mercaders més influents de la història de Jiddah. Durant els segles XIX i XX, aquesta casa fou un dels edificis més importants de la ciutat. És aquí on el rei Abdul Aziz va passar la seva primera nit a Jiddah, com a convidat de Mohammed Nasif, després de liderar el seu victoriós exèrcit cap a la capital de la província oest. Tot seguit, visita de la cornisa de Jiddah (passeig marítim), un museu a l’aire lliure amb un gran mostra d’escultures modernes.

Dinar. Havent dinat, visita de la Ciutat Internacional de les Ciències i el Coneixement d’Altaybat, també coneguda com Museu d’Art Abdul Rauf Khalil, amb importants i inusuals col·leccions. Trasllat, sopar i allotjament a l’hotel.
DIA 2
DIA 3

JIDDAH → ABHA

Vol matinal a Abha. Arribada i check-in a l’hotel. Dinar. Havent dinat, visita de la galeria d’art Muftaha Village i del mercat tradicional. Tot seguit, visita del Palau Shada. Trasllat, sopar i allotjament a l’hotel.
DIA 3
DIA 4

ABHA

Excursió durant tot el dia al Mt. Soda, Khamis Mushayt i els pobles de Habala i Hamsan.

Asir, amb capital a Abha, és principalment una província de terres altes i inclou tot el sud-oest de l’Aràbia Saudita fins la frontera amb el Iemen.

Enfilat al punt més alt accessible per carretera, un telefèric porta als viatgers fins als 2.500 metres d’altitud, en un recorregut de 7 km. Un dels aspectes més interessants de la zona és la seva distingida població local, com els acolorits ‘homes flor’ de Tihama.

Khamis Mushayt és una ciutat industrial situada uns 25 km a l’est d’Abha. L’antic mercat de plata de la ciutat és la seva principal atracció turística. Tot seguit, visita del poble tradicional de Bin Hamsan, als afores de la ciutat, amb una torre de pedra i edificis destacats, com un museu-rèplica d’una casa Asir de fa dues dècades, un auditori, un restaurant tradicional i una botiga de records.

Es visitarà Rejal Alma si el telefèric és operatiu durant el cap de setmana.

Sopar i allotjament a l’hotel.
DIA 4
DIA 5

ABHA → RIAD

Esmorzar a l’hotel i trasllat a l’aeroport per volar a Riad. Arribada i trasllat a Diriyah, Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO i un dels llocs històrics i polítics més importants del país, on va començar la dinastia Al Saud. Està situat a la part est de l’àrea de Najd, a la vall coneguda com Wadi Hanifa.

Després de la visita, trasllat, sopar i allotjament a l’hotel Holiday Inn Maydan.
DIA 5
DIA 6

RIAD → AL-ULA

Visita matinal del fort de Musmuk i del seu Museu Nacional, un dels monuments més importants de la ciutat. Aquest històric palau fou construït durant el regnat d’Abdullah bin Rashid, l’any 1895. El motiu de la seva construcció fou servir com a guarnició militar.

Dinar al restaurant turk Assaraya.

El Museu Nacional, lloc d’aprenentatge i descobriment, està dedicat al patrimoni aràbic i a reverenciar l’islam. Aquest monument nacional està composat per 8 galeries que relaten la història aràbiga al complet, des de la creació de l’univers fins a l’època moderna.

Visita exterior del palau Murabba, un dels palaus més importants del rei Abdulaziz, construït l’any 1937 per allotjar a la seva família. Està format per nombrosos palaus presidencials, edificis de servei i el divan del rei. Fou construït segons l’estil tradicional local Najid, només amb materials locals.

Dinar. Havent dinat, visita de la Torre del Regne i trasllat a l’aeroport per volar cap a Al-Ula.

Arribada, sopar i allotjament a l’hotel o camp de tendes.
DIA 6
DIA 7

AL-ULA

Visita durant tot el dia al jaciment arqueològic de Madain Saleh, visitant l’estació de tren de Hijaz, un pou nabateu, Qasr Al Bint, Diwan i el Palau Al Farid.

Wadi Al-Ula, porta d’entrada a Madain Saleh, és coneguda pel Lleó dels Lihyanites, predecessors dels nabateus (del 500 al 100 a.C.). Madain Saleh fou coneguda com Al Hijr a l’època antiga i era una de les aturades d’una ruta comercial molt pròspera. La ciutat ocupa 9 km2 dins una àrea aïllada, a uns 845 km de Jiddah, al nord-oest del país, entre Tabuk i Medina.

Retorn, sopar i allotjament a l’hotel.
DIA 7
DIA 8

AL-ULA → JIDDAH

Durant el matí, visita de la ciutat antiga, Al Khuraiba Didan i Lehean. Tot seguit, trasllat a l’aeroport i vol a Jiddah. Allotjament a l’hotel.
DIA 8
DIA 9

FINAL DEL VIATGE

Trasllat a l’aeroport per agafar el vol de tornada a casa.
DIA 9

Mapa de ruta

GRANS VIATGES A MIDA

Els itineraris que et proposem es poden fer amb serveis regulars o privats, i són flexibles i adaptables a les teves necessitats. No dubtis a contactar-nos encara que no siguin exactament el que busques, amb l’ajuda dels nostres corresponsals locals els modificarem per fer el viatge a la teva mida. 

Viatges relacionats

portada

La història dels Emirats

Viatge de 6 dies a Dubai coincidint amb l’Expo Dubai 2020, que es celebrarà entre l’octubre de 2021 i el març del 2022. Inclou excursions a Abu Dhabi i Al Ain.